Dan före dan före dopparedan

Det är den 22:a december idag och det är bra två dagar kvar till jul. De flesta paketen är nu inhandlade och jag ska bara komplettera med nåt litet att lägga i julstrumpan vid öppna spisen som älskling får öppna på julaftonsmorgonen. Ska försöka fixa det i stan på vägen hem från jobbet idag, annars tar jag det en snabbis imorrn. Vet redan på ett ungefär vad jag ska köpa så det går fort.

I söndags var vi och besökte julmarknaden på liseberg en sväng, det var skoj. Vi passade oxå på att gå och se A Christmas Carol med Jim Carrey i 3D. Den var bra! Kan rekommenderas så här dagarna före jul. Scrooge är verkligen en bitter gammal man :D I mellandagarna ska vi även försöka se Avatar tänkte vi. Även den i 3D, det är ju ett måste! ;D Oh... just det, jag är julledig i två veckor efter dagens arbetspass. Gött! :D




Ultraljud

I förra veckan var vi på ultraljud, eller NUPP tror jag det kallas för när de kombinerar blodprov och ultraljudsundersökning för att titta på risker för bl.a. Downs Syndrom. Allt såg jättefint ut sa vår barnmorska och lillen var nu 14 veckor gammal och 7cm lång från huvud till stjärt. Det känns väldigt bra att få positiv feedback så här i utvecklingsstadiet så att man slipper oroa sig så mycket för en massa eventuella fel som kan uppstå. Helt otroligt att få se det lilla livet där inne, guppandes. :D

Den hade skön stajl på ultrajludsbilden. Lite som vår chokladätande kylskåpsmagnet Homer Simpson, en hand bakom huvudet och en annan emd tummen i munnen. :D






-Ruby

Juligt

Det är redan 3:e advent och vi har ägnat dagen åt att pynta granen och bakat lussebullar. Första plåten lussebullar blev inte så bra som man hade hoppats på då vi grädde dem i 30 min i stället för de 5-8 minuter som man egentligen ska grädda dem. De blev rätt svarta... :D

Det är mysigt med jul! Nu har vi även avrundat med att äta Janssons till middag. Mums! Ser fram emot det riktiga stora julbordet på julafton. Och förståss julklapparna! ;D







-Ruby

Nästa utmaning - Fallout 3

Nu har jag klarat mig igenom skräckens färja - Dead Space. Det var en del knåpande men jag lyckades tillslut. Nästa utmaning blir Fallout 3 som utspelar sig i ett sönderbombat Washington D.C. år 2277.

Sweet! :D







-Ruby

Ny design

Jag satt och pillade lite med en ny design igår och det här blev resultatet! :D Jag är inte riktigt färdig än men det duger för stunden. Sidan ska optimeras för explorer oxå, jag änvänder firefox. Sedan är det lite mer grafiskt pill och komplettering av länkar o dyl innan det är helt klart.


-Ruby

Julgran, Thaimat & Dead Space

I morse var älskling och Stickan iväg och inhandlade en julgran medans jag låg och gottade mig i sängen. Jag hade nämligen suttit uppe hela natten och spelat X-box så jag var aningen sliten. Det blev en riktigt ståtlig kungsgran. Den står ute på altanen just nu och väntar på att bli intagen och klädd. Vi kanske klär den redan imorgon eller så väntar vi tills nästa helg. Vi får se...

Nu har vi precis kommit hem från Helens mamma och hennes sambo Stig. De bjöd på käk, det blev thaimat. Helens mamma är ju thailändska så hon kan det där med thaimat. Det blev currygryta m. kyckling och cocosmjölk, min favorit!

Jag har kommit till kapitel 10 av 12 i spelet Dead Space. Det är ett thriller/skräck-spel som utspelar sig i rymden där man i rollen som ingenjör Isaac Clarke skickats ut för att reparera ett gruvskepp vid namn USG Ishimura. Riktigt bra spel med många moment och seriöst rubbade inslag och överraskningsmoment. Kombinerar man dessutom dess brillianta grafik med en rejäl HD tv och ett fett hemabiosystem så är succen given. ;D

Jag har varit lite dålig på att uppdatera mig med spel på sistone och Dead Space fick jag i julklapp redan förra året men har inte haft så mycket tid att spela. Men nu har jag kommit in i det igen och börjat lägga undan lite tid och prioritera det jag tycker är roligt så nu blir det nog lite mer av den varan. Några andra spel som jag redan börjat nosa på och ska försöka klara efter Dead Space är: Fallout 3, Assassin's Creed och Grand Theft Auto IV.

Några ytterligare spel på önskelistan är: Left 4 Dead, Call Of Duty - Modern Warfare och Alan Wake. Det finns säkert fler spel värda att nämnas men de här är de jag kommer på just nu. :D

DEAD SPACE




-Ruby

Bio

Två filmer jag gärna vill se innan årskiftet! ;D






-Ruby

Julpynt

Tiden går med rasande fart och det är redan ett par dagar in i första advent. Jag gick och funderade på när man skulle ta och slänga upp lite julpynt och insåg att de flesta av grannarna i området redan hade smackat upp allt piff inför första advent. Men det är väl kanske ganska vanligt. Det känns logiskt iallefall när jag tänker.

Själva har vi inte hunnit med så mycket mer än att sätta upp julstjärnan i fönstret och ljusslingor på altanen. Ljusstakarna får vänta lite tills jag har plockat bort all bröte från rivningen nere i källaren framför skåpet som stakarna ligger i. Julgardiner har jag beställt idag så de är på väg med posten inom kort. Hittde ett par fina på Jotex för 149:- och såhär ser de ut.






-Ruby

RSS 2.0