Välkommen! Jag är en kille på 28 år som bor i ett litet hus i Göteborg tillsammans med min sambo. Spel, film & musik är mina största intressen. Musik har jag sysslat med i större delen av mitt liv. Främst som trummis. Jobbar heltid inom IT branschen och på fritiden har jag händerna fulla med husrenovering. Det finns alltid saker att göra när man har hus! ;D Jag är oxå blivande pappa och ser fram emot det väldigt mycket. I menyn finns heta tips och titlar på spel, film och musik. God Jul!


Julgran, Thaimat & Dead Space

2009-12-05 @ 22:59:13


I morse var älskling och Stickan iväg och inhandlade en julgran medans jag låg och gottade mig i sängen. Jag hade nämligen suttit uppe hela natten och spelat X-box så jag var aningen sliten. Det blev en riktigt ståtlig kungsgran. Den står ute på altanen just nu och väntar på att bli intagen och klädd. Vi kanske klär den redan imorgon eller så väntar vi tills nästa helg. Vi får se...

Nu har vi precis kommit hem från Helens mamma och hennes sambo Stig. De bjöd på käk, det blev thaimat. Helens mamma är ju thailändska så hon kan det där med thaimat. Det blev currygryta m. kyckling och cocosmjölk, min favorit!

Jag har kommit till kapitel 10 av 12 i spelet Dead Space. Det är ett thriller/skräck-spel som utspelar sig i rymden där man i rollen som ingenjör Isaac Clarke skickats ut för att reparera ett gruvskepp vid namn USG Ishimura. Riktigt bra spel med många moment och seriöst rubbade inslag och överraskningsmoment. Kombinerar man dessutom dess brillianta grafik med en rejäl HD tv och ett fett hemabiosystem så är succen given. ;D

Jag har varit lite dålig på att uppdatera mig med spel på sistone och Dead Space fick jag i julklapp redan förra året men har inte haft så mycket tid att spela. Men nu har jag kommit in i det igen och börjat lägga undan lite tid och prioritera det jag tycker är roligt så nu blir det nog lite mer av den varan. Några andra spel som jag redan börjat nosa på och ska försöka klara efter Dead Space är: Fallout 3, Assassin's Creed och Grand Theft Auto IV.

Några ytterligare spel på önskelistan är: Left 4 Dead, Call Of Duty - Modern Warfare och Alan Wake. Det finns säkert fler spel värda att nämnas men de här är de jag kommer på just nu. :D

DEAD SPACE




-Ruby

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0