Välkommen! Jag är en kille på 28 år som bor i ett litet hus i Göteborg tillsammans med min sambo. Spel, film & musik är mina största intressen. Musik har jag sysslat med i större delen av mitt liv. Främst som trummis. Jobbar heltid inom IT branschen och på fritiden har jag händerna fulla med husrenovering. Det finns alltid saker att göra när man har hus! ;D Jag är oxå blivande pappa och ser fram emot det väldigt mycket. I menyn finns heta tips och titlar på spel, film och musik. God Jul!


Värdering

2009-11-24 @ 10:20:32


Vi ska byta bank från SBAB till SEB och jag har precis fixat en ny värdering på huset. Det blev värderat till 2.000.000:- och det är vi jättenöjda med. Speciellt med tanke på att jag fortfarande har en hel del kvar att göra i form av renovering. Ska bli kul att se vad värdet landar på när jag är helt klar! :D

Anledningen till att vi vill byta bank är att SBAB av någon mystisk anledning helt plötsligt har valt att ändra i vårt avtal som vi hade med vår dåvarande handläggare, som nu har slutat på företaget. Det är inte okej. De vägrar dessutom att svara på varför de ändrat i vårt avtal och vill heller inte hjälpa oss vidare med ärendet eller försöka reda ut det hela. Som svar på frågan varför de inte kan ändra tillbaka till det avtal vi hade innan svarar de: "Tyvärr så har vi inte befogenhet till att göra det". Nähe!? Hur kommer det sig att de har befogenhet till att gå in och ändra i det från första början då kan man ju fråga sig...

Jaja, det finns idioter till allt. Men allt går oxå att lösa och nu blir de av med en bra kund istället. What goes around comes around. Karma tror jag det kallas! ;D


-Ruby



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0