Välkommen! Jag är en kille på 28 år som bor i ett litet hus i Göteborg tillsammans med min sambo. Spel, film & musik är mina största intressen. Musik har jag sysslat med i större delen av mitt liv. Främst som trummis. Jobbar heltid inom IT branschen och på fritiden har jag händerna fulla med husrenovering. Det finns alltid saker att göra när man har hus! ;D Jag är oxå blivande pappa och ser fram emot det väldigt mycket. I menyn finns heta tips och titlar på spel, film och musik. God Jul!


Julen är snart här

2009-11-13 @ 15:31:35


Liseberg har jul premiär idag! Tycker det är synd att det inte snöar mer än det gör här i Göteborg. Vintrarna ska ju vara vita. Framförallt runt jul! Jag kommer ihåg när jag var liten, då var det runt ½ meter snö varje vinter och man kunde åka skridskor, pulka, trickskidor och bygga snögrottor. Julen var sådär härligt vit och stämningen på topp. Julpyntet hade aldrig gjort sig bättre och det var lite som en magisk känsla över hela december månad. Allt var perfekt.

Nu när det inte finns nån snö får man istället lägga lite mer krut inomhus känns det som. Det är inte länge kvar förrän det är dags att bege sig ut på jakt efter den perfekta granen. Ädelgran ska det vara. Den kläds med alla möjliga jelanger och julgranskulor. Både vanliga och specialgjorda. Helen är lite av en nerd när det gäller julgranspynt nämligen. :D

Vi får hoppas att hon mår lite bättre framåt jul och att den värsta delen av graviditeten är över för hon vill ju så gärna pyssla med pynt och fixa julmat & godis. Det är nog roligast av allt tycker hon. Förutom paketen då :D

Två veckor kvar till 1:a advent... :D


-Ruby

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0